ေပ်ာ္ရႊင္ျခမ္းေျမ႕ၾကပါေစ။........

“ပညာရဲရင့္ ေသာ္လည္း---------"

ဒီေန႕ကြ်န္ေတာ္ အရင္က ေရးခဲ့ေသာ စာစီစာကံုးစာအုပ္ေလးကို ေတြ႕မိ၏။ စာအုပ္ကို ဖတ္မိေသာအခါ အတိတ္ကို သတိရမိသည္။ “ပညာရဲရင့္ပြဲလယ္တင့္”။
သို႕ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ျပန္၍ စဥ္းစားမိျပန္၏။ ကြ်န္ေတာ့္စာေလးကို ဖတ္လိုက္ ၊ စဥ္းစားလိုက္နဲ႕ တစ္ေ၀့လည္လည္ရွိေန၏။ ကြ်န္ေတာ္ ယခင္က “ပညာရဲရင့္ ပြဲလည္တင့္” ကို သစၥာဟုဆိုခဲ့သည္။ အျမဲတမ္းမွန္ကန္ေသာ နိယာမဟု ထင္ခဲ့သည္။ ထို႕ျပင္ ပညာရဲရင့္ပြဲလည္တင့္သူေပါင္းမ်ားစြာကို ဥပမာျပ၍ သက္ေသထူခဲ့သည္။
ယေန႕စဥ္းစားမိသည္ကား ထိုသို႕မဟုတ္ေတာ့။ အာခိမိဒိကို လူတိုင္းသိမည္ဟု ထင္ပါသည္။ အာခိမိဒိသည္ မွန္ဘီလူးမ်ားျဖင့္ အလင္းကိုစုကာ ရန္သူ႕သေဘၤာကို မီးေလာင္ေစခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က သူ႕ကို ေမွာ္ဆရာဟု သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ သိပၸံပညာတြင္ “ကမၻာလံုးသည္” ဟုေျပာ၍ အသတ္ခံရသည့္ ပညာရွင္ေပါင္းမ်ားစြာရွိပါသည္။ ထို႕ျပင္ “ကမၻာက ေနကို ပတ္ေနသည္ “ ဆိုေသာ စကားကို ေျပာဆိုသည့္ သူမ်ားအက်ဥ္းခ်ခံရသည္ကို သမိုင္းတြင္ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ျပင္ ဘာသာေရးကို စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ ေယရႈသခင္ကို သင္တို႕သိၾကမွာပါ။ ေယရႈသည္ လူအခ်င္းခ်င္း ေမတၱာထားရန္ ေဟာေျပာခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လူတို႕က သူ႕ကို ၾကိဳးစင္တင္၍ ေသဒဏ္ေပးခဲ့သည္။ ထို႕ျပင္ ဗုဒၶကို ၾကည့္ပါ။ ဗုဒၶသည္ ဘုရားမျဖစ္ခင္ သိဒၶတၳ မင္းသားဘ၀တြင္ အဘယ္သို႕စဥ္းစားခဲ့သနည္း။ သိဒၶတၳသည္” ေလာကတြင္ ေသျခင္းရွိလွ်င္ မေသျခင္းရွိသည္ “ ဟု စဥ္းစားခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က မည္သူလက္ခံပါသနည္း။ အားလံုးက သိဒၶတၳ၏ အယူအဆကို လက္မခံ။ သို႕ေသာ္ သိဒၶတၳသည္ မေသျခင္းကို အမွန္တစ္ကယ္ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။ ဤကား နိဗၺာန္ တည္း။

အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားကို ၾကည့္ပါ။ ထိုသူတို႕သည္ ပညာရွိမ်ားျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုေခတ္က လူမ်ားက ပညာရွိဟု မသတ္မွတ္ခဲ့သနည္။ ထိုသူတို႕သည္ ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္မတင့္ခဲ့။ သူတို႕ေခတ္က လူမ်ားက သူတို႕ကို လက္မခံ။ ဆက္လက္၍ ေလာကနီတိပါ စာပုဒ္တစ္ခုကို ေဖာ္ျပပါမည္။
“ က်ီးတို႕၏ အလယ္၌ ဗ်ိဳင္းသည္ မတင့္တယ္”
“ လူမိုက္တို႔၏ အလယ္၌ ပညာရွိသည္ မတင့္တယ္”
` ထိုသူတို႕ကား လူမိုက္တို႕၏အလယ္တြင္ ပညာရွိျဖစ္ခဲ့ျခင္းေလာ။ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ တရားေသေတာ့မဟုတ္။” ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္ မတင္”့ ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအခ်က္ ႏွစ္ခုရွိႏိုင္ပါသည္။
၁။ ထိုသူ ေျပာဆိုသည့္ အေၾကာင္းအရာကို နားေထာင္သူတို႕က ဥာဏ္မမွီျခင္း
၂။ ထိုသူ ကိုယ္တိုင္က လူပိန္းမ်ား နားလည္ေစရန္ ရွင္းလင္းစြာ မေျပာႏိုင္ျခင္း တို႕ျဖစ္သည္။
ပထမ တစ္ခ်က္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ျဖစ္ရသနည္း။ လူတို႕၏ သဘာ၀သည္ မိမိတို႕လက္မခံႏိုင္ေသာ အယူအဆတစ္ခုကို လာေရာက္ေျပာဆိုေသာအခါ စဥ္းစားမႈမျပဳဘဲ လြယ္လြယ္ျငင္းဆိုတတ္ၾကသည္။ လူတို႕သည္ စဥ္းစားသည္ထားဦးစို႕ မိမိနားလည္မႈ မရွိလွ်င္ စိုးစဥ္းမွ် ၾကိဳးးစားမႈ မျပဳဘဲ လာေရာက္ေျပာဆိုသူကို အရူး(သို႕) အေပါ ဟူ၍ေျပာဆိုၾက၏။ ထိုေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တစ္ခုေျပာလိုပါသည္။ လူတစ္ေယာက္က မိမိအယူအဆကို လာေရာက္ေျပာဆိုေသာအခါ သူ႕ရႈေထာင့္မွ ၀င္ေရာက္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ျပီးလွ်င္ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ မိမိအယူအဆႏွင့္မတူလွ်င္ ျပစ္ပယ္တတ္သည့္အေလ့ကို ေဖ်ာက္ပါ။ ထိုသို႕လုပ္ေဆာင္လွ်င္ သင္သည္တစ္ပါးသူ၏ အေတြးအေခၚကို မွန္လား ၊ မွားလား ဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည့္သူ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အကယ္၍ ေျပာသူ၏ အယူအဆမွာ မွားလွ်င္အဘယ္ေၾကာင့္ မွားသနည္းဆိုသည္ကို က်ိဳးေၾကာင္းျပ၍ ေျပာဆိုပါ။ ထိုသို႕မဟုတ္ဘဲ လြယ္လြယ္ႏွင့္ အယူအဆကို ျပစ္ပယ္ပါက ထိုသူက မိမိအေပၚ စိတ္ခုသြားအံ့။
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုေျပာလိုသည္မွာ ပညာရွိလုပ္နည္းျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိပညာရွိဟု သတ္မွတ္ထားသူ အမ်ားစုမွာ လူပိန္းမ်ားကို နားလည္ေအာင္ေျပာဆိုႏိုင္သူမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ သင္သည္ ပညာရပ္တစ္ခု၌ အမွန္တစ္ကယ္ ကြ်မ္းက်င္ေစကာမူ ပညာရွိဟု သတ္မွတ္ျခင္းမခံရႏိုင္။ လူပိန္းတို႕အား နားလည္စြာရွင္းျပႏိုင္ရမည္။ ထိုမွသာ သင္သည္ ပညာရွိဟု သတ္မွတ္ခံရေပလိမ့္မည္။ ထိုသို႕ မရွင္းႏိုင္လွ်င္ သင့္ကို အမ်ားက အရူးဟု သတ္မွတ္ေပအံ့။
မွတ္ခ်က္
၁။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ျမန္မာစကားပံုမ်ားကို တိုက္ခိုက္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ စဥ္းစားသံုးသပ္ရံုမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
၂။ ကြ်န္ေတာ္ေရးသားေသာ စာကို ခ်င္ခ်ိန္စဥ္းစားသံုးသပ္ၾကည့္ပါ။ ကြ်န္ေတာ့္ အယူအဆ မွားေနျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
daboedway